Vyhľadávanie


Kontakt

Hamaši Chči
Žilinská univerzita v Žiline
Ubytovacie zariadenie Veľký diel

Vysokoškolákov 20
Žilina
010 08
Slovenská republika
https://vd.internaty.sk/?vc=kontakt ....tu je to podrobne

E-mail: jobzulik@azet.sk

Novinky

Technológia 2

16.03.2010 23:19
 Nabudúci týždeň sa píše zápočtovka z technológie, ktorá by mala pozostávať z dvoch príkladov (nástrojové a pracovné uhly) a z jednej teoretickej otázky, z toho, čo sa doteraz prebralo na prednáškach. :) Vy píšete v pondelok, takže na utorok budem od vás vyžadovať nejaké záchytné body, ktorých...

Pružnosť a pevnosť

16.03.2010 23:06
 Prvá zápočtovka obsahuje dva príklady (ťah-tlak a prútovku). V piatok vám budem držať palce :) ...ja to mám už našťastie za sebou...moje poznámky by sa mali vyskytnúť v priebehu týždňa na párku... ...informácie, ktoré mám zatiaľ o príkladoch sú pri ťahu a tlaku, len jednoduché tyče s tromi...

No konečne :)

08.02.2010 19:16
Supeeeer!!! Nový rozvrh už máme konečne na svete, síce žiadna sláva, ale to sa časom nejako spraví.....pre tých čo nevedia : https://www.uniza.sk/intra-e/scripts/rozvrh/rozvrh_sql.asp

Štatistika

02.12.2009 23:25
 Niektoré výsledky zo semestrálok možno nájsť v moodle na vzdelávaní.

Predtermín?

02.12.2009 23:19
  V sekcii blog otvorená nová DISKUSNÁ TÉMA: AKÉ MAJÚ VÝHODY PREDTERMÍNY???

Fyzika

02.12.2009 23:12
 Pre všetkých fyzikov oznamujem otvorenie predtermínu z fyziky dvojky, ktorý sa uskutoční v zápočtovom týždni v stredu v čase kedy sa uskutočňujú prednášky. :)))) P.S.: Pre tých čo fakt netušia, tak prednášky sa uskutočňujú každú stredu od 12:00 do 14:00!  :P

Jednoducho Lancia...toto je páni auto novoveku z technologického hľadiska

Test: Lancia Delta 1,4 T

Ondrej Rabatin, Autovia.sk | 16. marca 2009  10:19
Lancia Delta ja auto, ktoré by ste len ťažko zaškatuľkovali do nejakého segmentu. Pohybuje sa totiž niekde na hraniciach nižšej strednej a strednej triedy, no priamu konkurenciu by ste pre ňu zrejme nenašli. Vyskúšali sme si ju v najvyššej výbave a so skvelým preplňovaným benzínovým motorom.
 
Nevšedné tvary novej Delty sú očarujúce.
Nevšedné tvary novej Delty sú očarujúce.
Autor: Ondrej Rabatin, Autovia.sk
Lancia je talianska značka s takmer storočnou tradíciou, ktorá patrí do koncernu Fiat. V súčasnosti sa špecializuje na mimoriadne luxusné a veľmi extravagantné autá. Keď si prezriete modelové portfólio tejto značky, nenájdete tam nič obyčajné. O Lancii sme dlho nepočuli, pretože pár rokov na našom trhu vôbec nebola. Po dlhej odmlke nedávno vstúpila na náš trh. Štart to bol síce trošku nesmelý a opatrný, pretože ešte pred rokom malo slovenské zastúpenie Lancie v ponuke iba najmenší model Ypsilon. Za ten čas sa však postupne k Ypsilonu pridali modely Musa, Phedra a dlho očakávaný, úplne nový model Delta, ktorý sme podrobili nášmu redakčnému testu.
Lancia Delta

Dizajn až na prvom mieste

Lancia Delta vás neupúta svojim vzhľadom, jej nevšedný dizajn vám doslova udrie do očí a toto auto si so žiadnym iným na ceste určite nespletiete. Nemôžeme povedať, že by sa nám Delta páčila hneď na prvý pohľad. Najmä jej zadná časť je veľmi neobyčajná. Ale práve kvôli nevšednosti auta, sme si ho počas týždňa stráveného s ním doslova zamilovali. Zatiaľ čo predná časť pôsobí veľmi majestátne a odkazuje na bohatú tradíciu značky, zozadu je Delta až revolučne moderná a originálna. Asi za žiadnym autom, ktoré sme doteraz testovali, sa neotáčalo toľko ľudí ako za Deltou. Kdekoľvek sme sa objavili, auto bolo ihneď stredobodom pozornosti. Záujem vzbudzovali aj svetlá na denné svietenie z LED diód, ktoré sú umiestnené v spodnej časti svetlometov. Rovnakú technológiu využívajú aj celé zadné svetlá.

Lancia Delta

Kráľovský luxus

Interiér sa nesie v podobnom duchu ako exteriér a je všetko, len nie všedný. Aj keď je Delta vonkajšími rozmermi iba akýsi prerastený hatchback, dovolíme si tvrdiť, že vnútorným priestorom a luxusom, ktorý na palube vládne, presahuje aj konkurentov zo strednej triedy a miery vyššie. S čalúnením v kombinácii kože a Alcantary sa v nižšej strednej triede len tak nestretnete a aj keď je kožou čalúnená prístrojová doska za príplatok, niektoré modely strednej triedy takúto možnosť ani neponúkajú. Nedá nám nespomenúť nádherné podsvietenie prístrojov v interiéri, ktoré nám pri prvej jazde v noci vyrazilo dych. Najviac nás zaujalo nepriame osvetlenie niektorých tlačidiel na stredovej konzole. Niečo také pekné sa len tak nevidí a je vidno, že Taliani si dali záležať. Podsvietené sú napríklad aj vnútorné kľučky dverí. Lancia tak na množstve detailov ukazuje, že to myslí vážne a všetky tieto detaily pomáhajú vytvárať dojem tej najvyššej kvality.

 

Lancia Delta

Interiér je teda naozaj luxusný, ale aj neskutočne priestranný a pohodlný. Zadná lavica je totiž posuvná a jej operadlá majú nastaviteľný sklon. Aj cestujúci vzadu si teda môžu zvoliť ideálnu polohu a miesta na nohy majú toľko ako v sedanoch vyššej strednej triedy. Ak sa pasažieri vzadu uskromnia, posunutím sedadiel dopredu sa dá zväčšiť batožinový priestor, ktorý má v základnom stave objem 465 litrov.

Lancia Delta

Známa technika

Možno to znie prekvapivo, ale Lancia Delta je prezlečený Fiat Bravo. Dizajn je zmenený na nepoznanie a kvôli zameraniu Delty je jej rázvor oproti Bravu o 10 cm dlhší. Využíva však tú istú techniku ako Bravo, čo je len dobré, pretože na kvalitných základoch sa dobre stavia. Zatiaľ čo Bravo pôsobí skôr športovejším dojmom, Delta je vyladená viac komfortne. Okrem podvozku to platí aj pre motor. Pod kapotou nájdete tú istú pohonnú jednotku, ako v súčasnosti najvýkonnejšom benzínovom Brave, no Delta nemá tlačidlo "Sport", ktoré v Brave dosť výrazným spôsobom mení charakteristiku motora a robí ho tak ešte viac "živším". Okrem hmotnostného hendikepu je tak Delta oproti Bravu ukrátená o možnosť zvýšiť si krútiaci moment v prípade potreby, čo je trošku škoda, keď vieme, že sa to dá. Napriek tomu je dynamika Delty s týmto agregátom viac než postačujúca.

Lancia Delta

Vďaka šesťstupňovej prevodovke a malému objemu motora vie byť Delta pri rovnomernej jazde prekvapivo úsporná. Pri diaľničnom tempe sú otáčky motora na šiestom prevodovom stupni príjemne nízke, takže okrem toho, že motor takmer nepočujete, spotreba nenarastá tak prudkým spôsobom, ako u niektorých áut s päťstupňovou prevodovkou. V meste by nemal byť problém zmestiť sa do výrobcom udávaných 9,2 litra benzínu na 100 km, no spotrebu v mimomestskom cykle sme nevedeli objektívne odsledovať. Väčšinu našich ciest mimo mesta sme totiž strávili namiesto jazdenia brodením sa snehom.

 

Lancia Delta

Resumé

V matematike sa pojmom "delta" označuje rozdiel niečoho oproti niečomu. Lancia zvolila tento názov zámerne, pretože už pomenovaním chce vyjadriť, že nová Delta sa oproti konkurencii v nižšej strednej triede výrazne líši. Ak ste teda štýlový človek s vyberaným vkusom a túžbou sa odlíšiť, Lancia by vás mohla osloviť. Ak navyše váhate medzi lepšie vybaveným hatchbackom nižšej strednej triedy a väčším sedanom strednej triedy, Delta je presne pre vás. Za cenu niekde medzi týmito segmentmi, dostanete auto nižšej strednej triedy s luxusnejším a priestrannejším interiérom, ako ponúka väčšina modelov strednej triedy.

Základná cena modelu: Lancia Delta 1,4 T 150 k Platino: 25 900 €

Sériové vybavenie verzie Platinum (vybrané prvky): 
Volant, riadiaca páka a ručná brzda potiahnutá kožou, kolesá z ľahkých zliatin 17" + pneu 225 / 45 R17, elektricky posilňovač riadenia Dualdrive, elektricky ovládané predné aj zadné okná, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá s vyhrievaním, výškovo a osovo nastaviteľný volant, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, palubný počítač, automatická dvojzónová klimatizácia, nastaviteľná bedrová opierka sedadla vodiča, predná lakťová opierka s klimatizovanou schránkou, zadná lakťová opierka, ABS + EBD, ESP, predné, bočné a okenné airbagy, hmlové svetlá s funkciou cornerin, autorádio s CD a mp3 prehrávačom, LED diódy na denné svietenie, interiér čalúnený kombináciou kože a Alcantary, elektricky ovládané strešné okno, dvojfarebný lak Bi-Colore

 

Technické údaje
Motor:
 radový štvorvalcový zážihový motor prepĺňaný turbodúchadlom s pevnou geometriou a s medzichladičom stlačeného vzduchu, štvorventilová technika, rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1368 cm3, maximálny výkon 110 kW (150 k) pri 5500 ot./min., maximálny krútiaci moment 206 Nm pri 2250 ot./min. 
Kombinovaná spotreba: 7 litrov/100 km
Prevodovka: šesťstupňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies

Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na trojuholníkových ramenách a tlmičovej vzpere MacPherson, vzadu: vlečné ramená spojené s torzne pružnou priečkou, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu
Brzdy: kotúčové s vnútorným chladením, ABS

Karoséria: päťdverový hatchback, DxŠxV 4520x1797x1499 mm, rázvor osí kolies 2700 mm, pohotovostná hmotnosť 1395 kg, objem batožinového priestoru 465/760 litrov

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 8,7 s
Maximálna rýchlosť: 210 km/h

Fascinujúce...